Daisypath Anniversary tickers Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, June 1, 2011

addicted..

rejab sudah mahu menjelma..!

suka..suka..suka
SUKA!
mari puasa ramai2.
mari hidupkan ruh bulan rejab bersama2.
mari buktikan pd manusia,
berpuasa tidak melemahkan kita.
berpuasa malah menambah kekuatan jiwa.
puasa bisa menemukan kita dgn taqwa.
dan AWAS!
andai kita puasa,
tapi tiada yg berbeza,
sebelum disoal nnt,
tanyakan pada diri kita,
apa benar puasaku sudah diterima??
atau aku hanya mendapat lapar dan dahaga.
kerana dengan puasa Allah menjanjikan taqwa.
dan andai tiada perubahan apa2.
mungkin kita sebenarnya TIDAK berpuasa.
hanya sekadar tidak makan dan minum seharian.
RUGI BESAR BUKAN?
rejab dtg sekali setahun..
sya'ban juga..
dan ramadhan juga..
jaminan umur kita tiada.
gunakan kesempatan yg ada meraih sejuta pahala.
menggali taqwa.
(ehsan encik google)


currently addicted to dis song. =)
(baru perasan, vid ni diupload bile. ;-) )

Aku melihat dunia pada mengenal-Mu
Namun tak hentikanku untuk terus mencari-Mu
Sampai ku rasa ada suatu yang berbeza
Kehampaan di jiwa terjawab sempurna
Di sini ku temukan kedamaian
Tiada yang lain kan menggoyahkan
Ku ikrarkan sungguh
Sepenuh hatiku
Aku bersaksi bahawa
Tiada tuhan selain Allah
Penguasa alam semesta
Dan aku bersaksi bahawa
Nabi Muhammad itu utusan-Nya
Bagi seluruh manusia di dunia
Keyakinan hati ini membuatku memilih jalan
Selamanya akan aku pasrahkan
Hidup dan mati kepada-Mu tuhan
Aku bersaksi bahawa
Tiada tuhan selain Allah
Penguasa alam semesta
Dan aku bersaksi bahawa
Nabi Muhammad itu utusan-Nya

walaupun sy tak berapa nak puas hati dengan lirik die sbb guna 'Tiada tuhan..' instead of 'Tiada ilah...' tp, at least ok la. =)
plus, cuba tgk kat part 'dan aku bersaksi bahawa Nabi Muhammad itu utusannya, bagi SELURUH MANUSIA di dunia..' 
a question for u and me to answer, HONESTLY.
-adakah semua manusia di dunia di ketika ini merasakan Rasulullah itu utusan-Nya kepada mereka...?
and if the answer is NO, siapa yg harus dipersalahkan..?
Rasulullah..? Sahabat..? or YOU and ME?

jalan ke syurga itu panjang..jangan bermimpi utk ke syurga, andai di dunia tidak melangkah.

~menjadikan diri hamba tuhan, mengabaikan segala kemahuan~

No comments:

Post a Comment