Daisypath Anniversary tickers Lilypie First Birthday tickers

Friday, January 21, 2011

ハート

事実は目に見えても
真実は目に見えない。

行動はいっしょでも、
の中はちがう。

たとえば・・・・・

ヒマつぶしにかけた電話と、
忙しくても忘れないでかけた電話。

かっこつけて
見栄で手に入れたものと、
どうしてもほしくて
苦労して手に入れたもの。

好きでもない人と
なんとなくはじまった交際と、
あこがれの人と
願いが叶ってはじまった交際。

いつも真実は、
の中で、息を潜めてる。

だからが、
いちばんよく、知ってる。

ほんとうは、
自分がどのくらいしあわせかって。
[sumber : あなたがいるだけで]

(gambar ehsan en.google)

(Ibrahim berdoa), "Ya Tuhanku, berikanlah kepadaku hikmah dan masukkanlah aku ke dalam golongan orang-orang yang soleh, dan jadikanlah aku buah tutr yang baik bagi orang-orang (yang datang) kemudian, dan jadikanlah aku termasuk orang-orang yang mempusakai syurga yang penuh kenikmatan, dan ampunilah bapaku, kerana sesungguhnya ia adalah termasuk golongan orang-orang yang sesat, dan janganlah Engkau hinakan aku pada hari mereka dibangkitkan, (iaitu) di hari harta dan anak-anak lelaki tiada berguna, 
kecuali orang-orang yang menghadap Allah dengan hati yang bersih
dan (di hari itu) didekatkanlah syurga kepada orang-orang yang bertakwa, 
dan diperlihatkan dengan jelas Neraka Jahim kepada orang-orang yang sesat." ..
(Asy-Syu'ara, 26 : 83~91)

maka apakah mereka tidak berjalan di muka bumi, lalu mereka mempunyai hati, yang dengan itu mereka dapat memahami atau mempunyai telinga yang dengan itu mereka dapat mendengar? 
Kerana sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta, tetapi yang buta ialah hati yang di dalam dada.
(Al-Hajj, 22 : 46)


*belum sempat sy habiskan post kali ni, Dia dh menguji sy lagi.. tak boleh pula nak letak vid dr youtube kat sini.. entah kenape.. banyaknya dosa saya.. T__T   
(sy nak share hadis 35 by Xifu & Algebra ..)



[ayuh bersihkan hati mode]
[off to Tokyo Big Site]
[need time & space like Rasulullah spent when he went to Gua Hira']

1 comment:

  1. apa maksud wafa?
    kesetiaan.
    merpati?
    isteri Umar?
    sudah berpunya ye..

    ReplyDelete